Thursday, October 13, 2005

Asian singstar

Ikke bare har the "malaysian idol" hatt konsert paa skoen vaar. I gaar traff jeg skolens egen asian singstar. Han heter Herind, er 22, og gav meg en sangopplevelse jeg sent vil glemme.
Vi satt i "the plaza", skolens store kantineareal. Jeg hoerte gaulende toner bak meg, og snudde meg for aa se hva det var. En kinesisk kar med pubbisbart var paa vei bort til bordet vaart for aa sette seg ned. Om noen av oss kjente han? AAnei. "Can I sit here?" sa Herind naar han allerede hadde satt seg godt til rette med walkman'en sin. Saa begynte han og synge. Du kjenner kanskje til den lille flausa naar folk sitter med musikk i oera og synger veldig falskt uten at de selv hoerer det? Vel, denne karen gjorde det med vilje. Han sang, AV FULL HALS - og svaert saa falskt paa halvdaarlig malay-engelsk. Jeg skjoente temmelig raskt at dette var en fyr som enten hadde voldsomt oppmerksomhetsbehov, eller var en smule tilbakestaaende. Det viste seg etterhvert at sistnevnte var grunnen. Vel, tilbakestaaende eller ikke, Stevie Wonder's Superstitious blir aldri det samme igjen.

Imorra er det biljardkonkurranse paa skolen. Og her har vi det som er typisk Limkokwing University College of Creative Technology: man kan vinne pris, men ikke fordi man spiller bra biljard. Man vinner hvis man har det korteste og mest fancy skjoertet, stoerst mulig utrigning, de hoyeste helene eller det mest crazy antrekket. Jess, welcome to fashion college, ladies and gentlemen. Helen fra Island har antrekket klart for imorra, jeg skal bruke lunsjpausa mi til aa stikke innom aa faa med meg litt av moroa.

Ellers skal jeg fortelle deg litt om selveste Tan Sri Limkokwing (eller lim cock thing, som han ogsaa kalles blant venner). Han er sjefen for skolen. Grunnleggeren, GUDEN og den lille kineseren som viser ministrene rundt paa campus naar de maatte ta turen innom. Alle ser opp til herr Limkokwing. Kaffebaren heter WINGs' Coffee, skolen har en megastor hvit fugl som viser at man faar "creative WINGs to fly" ved aa gaa paa skolen, og det henger bilder av mannen overalt. Det morsomme dog, er at herr Limkokwing ikke er helt umenneskelig, han heller. Det kom ganske fort for dagen at vaar mann er svaert glad i store pupper.


Det var det for idag.

Thank u and goodbye, folkens.

1 comment:

someone kind said...

Så lenge det er en rik idiot her kan jeg vel likesågodt slenge på en relativt fattig, men ganske ok fyr også... Var nordlys i Volda i helga og mange mennesker virker gladere enn vanlig... I morgen ventes divers sosiale sammenkomster, men disse forventes å spre seg utover kvelden... Vi setter over til sportsrevyem...