Wednesday, September 28, 2005

Guri som de glor. Jeg trodde jeg hadde blitt vant til det naa, men det har jeg altsaa ikke. De glisende mennene paa hushjoerner og naa ogsaa paa balkonger, som tror jenter fra fjerne stroek er fritt vilt for oyet. Da jeg og Helen skulle ta oss en liten svoemmetur i svoemmebassenget her vi bor, oppdaga vi at det stod minst femten karer spredd rundt paa balkongene over svoemmebassenget og glodde. Vi grep et enda bedre tak rundt haandkledene vaare og proevde aa late som vi var sure, gamle kjerringer som ikke var verdt aa glo paa. Men det lusne forsoeket var ikke nok for aa faa kara til aa se en annen vei. Noen ganger skulle man oenske man var liten og gul som alle de andre. Helen mener det er ok aa vaere "a piece of white meat" akkurat naa - ettersom vi naar vi er gamle og fulle av cellulitter kommer til aa oenske oss tilbake til den tiden da de smaa asiatene glodde over svoemmebassengets balkonger. Vel, uansett - noen ganger har man lyst til aa skrike noe graadig schtoegt no paa bahasa malay saa de trekker seg inn i bulene sine for godt.

Det er mye aa gjoere paa skolen om dagen. Jeg gaar paa video produksjon og screen studies og screen writing. Er i femte semester, sammen med seks kinesere. Vi ser filmer, analyserer, lager smaa filmer, lager storyboards for egne reklamer (min reklame for New Straights Times her i Malaysia ble plukka ut til aa bli filma, wohoo), redigerer og lager scripts for kortfilmer osv. Ganske krevende, fordi jeg aldri har gjort noe liknende foer. Men naar laerern min gliser over mine smaa reklame-storyboards er jeg fornoyd.

Denne helga skal vi ha Swedish Milkmade Party her i cyberia. Forrige gang ble en stor suksess, aatte stykk sovna paa sofaen vaar og folk forlot ikke huset foer klokka ni om morran. Jeg og Helen har utnevnt oss selv til Helga og Heidi the Swedish Milkmades, skal ha en liten sketsj paa talentshowet i oktober og er i full gang med aa finne paa artigheter til sketsjen.

Om som om moteshow for statsministeren av malaysia ikke var nok, er jeg i HOT Magazine denne maaneden. En glisende Ida Dahlback kjendiser som angelina, paris og jennifer aniston. Hvorfor? Fordi jeg var paa MTV audition for en maaneds tid siden. Bare for koedd, selvfoelgelig, jeg blir aldri programleder for mtv asia (har nok ikke helt den rette looken gett). Og hva jeg gjorde paa audition? Jeg sang Naar trollmor har lagt sine elleve smaa troll.

Naa skal palistha chatte paa nepalesisk paa den nye laptopen min. Og jeg skal lese om kameravinkler.

No comments: