Wednesday, September 28, 2005

ida the model

Haellae white chicks and boys!

Jeg har moett han igjen. Er det mulig!! Etter to maaneder i malaysia har jeg moett flere ministere enn noen gang tidligere. Jeg anser meg naa som en venn av statsministeren av malaysia, ettersom jeg moette han i Penang for to dager siden.Det hele begynte med proeving av kreasjoner laget av motestudentene paa skolen.
Vi moette opp i fashionavdelingen paa skolen, der "mama" eller "auntie" satt klar til aa dele ut tre plagg til hver. "follow mama", sa autie og vrikka seg som en catwalkmodell inn blant strutteskjoert og silketopper. Auntie er foedt mann, men alt annet tilsier at han er dame. Han har farga haaret roedt, er transvestitt og er den mest feminine mannen jeg noen gang har moett. Selv bulken i buksa klarer Auntie og gjemme bort. "come on girls, walk like me, with your hips!", sier Auntie og gjoer baade franske og malaysiske poseringer paa catwalken som ingen andre.
Torsdag morgen dro Auntie og en gjeng studenter avgaarde til penang, der moteshowet skulle vaere. Paa Penangs beste hotell, i en stor bankettsal med enorme lysekroner dro vi frem de vanvittig hoyhelte skoene vaare og begynte aa oeve. I ettida paa natta var Auntie middels fornoyd og vi dro tilbake til hotellet.
Dagen derpaa var tv-stasjonene paa plass, sammen med diverse ministere og sjefen sjael. Norske, hoye og i deres oyne svaert saa eksotiske ida maatte gi gave til en av ministerne, en liten skjeggete mann som saa svaert saa kriminell ut. Heldigvis klarte jeg aa gaa ned trappa og gi gaven uten aa gaa paa snorra i trappa. I foert en kjole som saa ut som et lappeteppe og med en radius paa to meter, var det litt av en prestasjon.
Vel hjemme i KL dro vi rett paa bursdagsfeiring. Jeg vaakna opp klokka seks i kveld, med dehydrert hals og med rivende lyst paa pannekaker - av alle ting. Ikveld har jeg derfor sett paa koeransk saapeopera dubba til malay, spist pannekaker og vaert mer eller mindre hjernedoed.

Ellers har voldafolket vaert paa besoek i KL. Litt merkelig aa ha dem her egentlig, det var liksom noe som krasja da voldafolket plutselig satt paa restaurant og spiste green curry under palmene. Men det var absolutt hyggelig. Det er jo ikke saa ofte man slurper i seg saften av en kokosnoett sammen med folk du vanligvis sitter i kantina med paa hoegskolen i volda.
Dagen etter sa jeg adjoe, spiste osters som smakte snoerr til frokost paa en lokal sushirestaurant, og dro hjem cyberia.

paa tide for the tall, white girl aa sove. Aircon og syntetisk dynetrekk kaller!

Bajbaj.

No comments: